Blog a weboldalon? Van értelme?

írta

Ágoston Fanni

kategóriák

Weboldal készítés

beszélgetés

Szólj hozzá!

Az elmúlt 10+ év alatt számos weboldal, webshop került már ki a kezünk közül, különbözőnél különbözőbb témakörben.
A legtöbb ügyfelünknél, a kezdeti egyeztető beszélgetésünk során általában felmerül kérdésként, hogy szeretne-e blogot írni? Készítsünk-e blog szekciót az oldalához?

Legyen szó bármilyen témakörről, bármilyen weboldalról, webshopról, annak részét képezheti egy blog aloldal is.

Első hallásra szinte minden megrendelő meglepődik és az esetek nagy részében azonnal azt mondja, hogy se ideje, se kedve foglalkozni ezzel és amúgy is, minek kellene neki blog? Ezek a beszélgetések legtöbbször azzal végződnek, hogy az ügyfél mégis úgy dönt, hogy építsük be a blog lehetőségét az oldalába.

Az alábbiakban összeszedtük 10  pontban, hogy milyen előnyei vannak annak, ha egy weboldalon van blog:

1. Márkaépítés

A rendszeresen, értékes tartalommal készített blog igazi közösségteremtő erővel bír, ami hosszú távon túlmutat azon, hogy vásárlókat generáljon, igazi belsős csoportot teremt. Szívesen térnek vissza az emberek egy olyan oldalra, ami értéket képvisel és ad át, azon túl, hogy jó terméket tudnak vásárolni, vagy egy jó szolgáltatást vehetnek igénybe.

2. Többoldalúság

Egy vonzó témában megbírt bejegyzést számos platformon tudunk alkalmazni. Legyen szó bármely közösségi médiáról, vagy akár hívlevélről. Tehát alkalmas a social media jelenlét biztosítására, fenntartására is.

3. Meggyőzés

Egy blog képes lehet arra, hogy a látogatóból vásárlót generáljon. Például egy termékhez/szolgáltatáshoz szorosan kapcsolódó bejegyzés (pl.: „Milyen arcápoló terméket használj a meleg, nyári napokon?” ), és a cikkben jól elhelyzett CTA gomb-ok máris közelebb vihetnek minket célunk eléréséhez. A blog tehát konverziónövelésre is alkamas.

4. Tehermentesítés

Néhány hasznos bejegyzés a termékről, szolgáltatásról tehermentesítheti az ügyfélszolgálatot. Előre információt kaphatnak a vásárlók a blog által arról, hogy egyes termékeket szolgáltatásokat  hogyan használjanak.

5. Keresőoptimalizálás

A blog írása, és célzott kulcsszavak használata új látogatókat hozhat az oldalra. A releváns tartalom segíti a keresőmotorok munkáját.

6. Bizalomépítés

Egy látogatónak, aki potenciális vásárló és megrendelő lehet, mindenképp fontos a meggyőzés és a bizalom. Ha azt látják, hogy a szakmai naprakészséged megnyilvánul a blogon, akkor segíthet abban, hogy pozitív irányba billenjen a bizonytalan látogató. Ez a B2B értékesítéshez is fontos lehet.

7.Hosszabb távú eredmény

A keresőmotorok munkjának köszönhetően, simán előfordulhat, hogy egy látogató a keresőből téved az oldaladra, a blog olvasására. Belőle később vásárló lehet, ha sikerül ez időalatt meggyőznöd a termékről, szakmaiságodról, szolgáltatásodról.

8.Kommentek segítse

A cikkekhez érkező kommentek segíthetnek a termék és szolgáltatás fejlesztésében, irányvonal kialakításban. Ezáltal lehetőséged nyílik jobban megismerni a célközönségedet.

9.Kapcsolat éptés

A blog alkalmas arra, hogy kapcsolatot építs, közösséget teremts általa. Blogposztban bemutathatsz partnereket, szakértőket, teret adhatsz vendégíróknak, és ők is ugyan ezt tehetik visszafelé irányodban akár, ha ők is rendelkeznek blogfelülettel.

10. Mérhető teljesítmény

A blog cikkeinek olvasási ideje, forgalma, a látogatók mozgásának mérése segítséged adhat számodra abban, hogy mi az, ami igazán érdekli a látogatókat. Könnyebben tudsz így hirdetéseket készíteni, valamint segíthet az ajánlatok személyreszabásában is.

Összességében jól látható tehát, hogy a – teljesség igénye nélküli- fenti 10 pont alátámasztja, hogy igen is van helye, és pozitív hozadéka egy jól menedzselt blognak bármely vállalkozás életében, akár weboldal, akár webshop tekintetében.

Nyilvánvaló, hogy eredményt akkor várhatunk el ettől, ha időt, energiát nem spórolva igazán utána járunk a blog, blogírás rejtelmeinek és minden javaslatot, szabályt betartva igyekszünk értékteremtő tartalmat adni a látogatóinknak.

Ágoston Fanni

Szabadúszó WordPress programozó, fejlesztéseit több mint 50 országan és többszáz weboldalon használják. Az elmúlt 10 évben vállalkozásokkal, kiadókkal, webshopokkal dolgozott együtt, egyedi weboldalakat épített megadott igények és célok szerint.

Készen állsz a weboldald fejlesztésésre?

Egyedi WordPress weboldalakat építek, amik jól néznek ki és könnyen kezelhetőek.

Beszélgessünk

További cikkek ebben a sorozatban

Blog a weboldalon? Van értelme?

Elgondolkodtál, hogy weboldalt szeretnél? Kérdéseid vannak azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e blogt írni benne? Igyekeztünk, hogy ebben a néhány pontban választ kapj az ezzel kapcsolatos kérdéseidre.

A weboldal látogatóinak vezetése- hogyan csináljuk jól?

Néhány tipp ahhoz, hogy a weboldalunk látogatói kellemesebb felhasználói élményben részesülhessenek.

Szólj hozzá!