Egyoldalas weboldal? Sokszor felmerülhet kérdésként egy ügyfélben, hogy valójában milyen felépítésű oldalra is van szüksége. A válasz több dologtól is függ, de leginkább az befolyásolja, hogy mennyi, és milyen jellegű tartalmat szeretne majd megjeleníteni, valamint attól, hogy mi a célja a weboldalnak.
Az egyoldalas weboldal (on-page weboldal) gyakorlatilag egy olyan megoldású honlap, ami alkalmas arra, hogy minden fontos információt, tartalmat lényegre törően megjelenítsen. Mindezt egy hosszabb oldalon, azon belüli görgetéses megoldással – anélkül, hogy az oldal látogatójának kattintgatni kellene számos aloldal között. Tehát egy egyoldalas weboldal esetén az egyes menüpontok megkattintása utána a felhasználó nem egy új oldalra kerül, hanem az oldal egy bizonyos szakaszára ugrik.
Egy egyoldalas weboldal tervezése során kifejezett figyelmet kell fordítani a vizuális élmény mellett a logikus felépítésre, hiszen mindent egy oldalon kell elhelyezni. Megfelelő választás lehet tehát akkor, ha egy terméket, vagy szolgáltatást szeretnél csak bemutatni, informatív, látványos, könnyű használatot biztosító oldalon.
Egyoldalas weboldal – előnyök:
- Időt és költséget takarít meg: gyorsabb és olcsóbb fejlesztés egy többoldalas weboldallal szemben.
- Időtálló: kevesebb „törődést” igényel, ugyanis a kevesebb tartalom miatt a karbantartás és a frissítés is egyszerűbb.
- CTA (call – to – action) : egy jól megtervezett egyoldalas weboldal nagyon jól tudja vezetni és cselekvésre ösztönözni a látogatót, növelve ezzel a konverziós arányt.
Egyoldalas weboldal – hátrányok:
- Skálázhatóság: abban az esetben, ha sok terméket vagy szolgáltatást szeretnél bemutatni, akkor nem ez lesz a megfelelő választás (nem skálázható).
- Információ korlát: egy egyoldalas weboldal segítségével korlátozott mennyiségű információt tudsz megosztani ahhoz, hogy ne legyen zsúfolt, és ne akadályozd az oldal betöltési sebességét.
- SEO korlát: a kevesebb tartalom miatt nehezebb optimalizálni az oldalt. Ezzel szemben többoldalas weboldal minden aloldala akár más-más kulcsszóra összpontosíthat.
Érdemes tehát az egyoldalú weboldal mellett dönteni, ha a célunk egy termék, szolgáltatás vagy akár program bemutatása – hogy a látogató egy helyen megtalálja az összes számára szükséges információt. Alkalmas arra, hogy a látogatót könnyedén végigvezethesd a tartalmaidon, és cselekvésre (feliratkozás, kapcsolatfelvétel..) ösztönözd.
Nem lesz számodra megfelelő, ha több különböző terméket vagy szolgáltatást tervezel bemutatni. Ez esetben a weboldal akár olyan hosszú lenne, hogy a látogatók elvesznének, és nehezen találnák meg a számukra fontos információt. Valamint akkor sem a te asztalod, ha különösen nagy hangsúlyt fektetsz a SEO-ra.

Egy átlagos oldalon belül görgető weboldalra az alábbi blokkokat szoktuk javasolni:
- Rólunk: általában egy rövid ismertetőt jelent a cégről, vagy a termék, szolgáltatás mögött álló személyről.
- Termékek/szolgáltatások: a kínált szolgáltatások, termékek részletesebb bemutatása.
- Referenciák: ez akkor kiemelt jelentőségű, ha az egyoldalas weboldal portfólióként funkcionál. Ez a rész a korábbi munkáid bemutatásáról szól.
- Vélemények: ez a szakasz biztosítja a hitelességet. Ösztönzi a látogatót a termék megvásárlására, kapcsolat felvételre, vagy akár a szolgáltatás megrendelésére.
- Árak: ha rendelkezel egzakt díjszabással, akkor érdemes feltüntetni.
- Kapcsolat: szinte a legfontosabb menüpont, ami az oldal aljára visz, ahol a felhasználó megtalálja az elérhetőségeidet és gyakori szokás egy kapcsolatfelvételi űrlap elhelyezése is.
Összességében, ha neked egy kompakt, gyors, és hatékony megoldásra van szükséged,akkor , az egyoldalas weboldal megfelelő választás. De bármelyik mellett is döntesz, vagy akár döntés előtt állsz, fordulj hozzánk bizalommal, segítünk eligazodni és megvalósítani az oldalad.
Szólj hozzá!