Gondolkodóban vagy, és nem vagy biztos benne, hogy kerüljön-e foglaló rendszer a weboldaladba? Bizonytalan vagy, hogy hasznos lenne-e számodra? Nézzük át együtt egy picit ezt a témát!
Először is, fontos tisztázni, hogy foglaló rendszer szóba jöhet minden olyan weboldal esetén, ahol a cél valamilyen termék, vagy szolgáltatás időponthoz kötött elérése. Leginkább szolgáltatásfókuszú vállalkozások esetén merül fel igényként, hogy kerüljön foglaló rendszer a weboldalba.
Wellness és szépség területén: fodrász, műkörmös, pedikűr, masszőr, kozmetikus…. Jól funkcionál egészségügyi területen is, különböző szakrendelések, terapeuták szolgáltatásaihoz, de gyakran található foglaló rendszer akár személyi edzők, különböző sportfoglalkozások weboldlán is.
Szuperül működhet különböző rendezvények, események kapcsán is – gondoljunk csak akár egy belépéshez kapcsolódó időpontfoglalásra nagy látogatottságú eseményeknél.
Ezen felül számos oktatási intézmény és magánóra működését tudja megkönnyíteni, ahol az automatizmus nem csak a tanárok, de a diákok életét is nagyban megkönnyítheti. De nem szabad megfeledkeznünk a turizmus és vendéglátás területéről sem, ahol a foglaló rendszer különösen nagy népszerűségnek örvend.
Szóval összességében bármilyen oldalra megéri beépíteni, ahol az ügyfélnek valamit le kell foglalnia. Legyen szó akár helyszín, időpontról vagy szolgáltatásról. Amellett, hogy megkönnyíti a foglalások kezelését, kulcsfontosságú szerepe van az ügyfélélmény javításában is.

Az alábbi pontban összeszedtük a foglaló rendszer használatának legfőbb előnyeit:
- Megtakarítás: a manuális foglaláskezelés sok időt, energiát köt le. Mind időt, mint pénzt takarít meg az, ha nem kell folyamatosan az ügyfelekkel egyeztetned.
- 0-24: a foglalórendszer 0-24-ben működik, akkor is, ha nincs nyitva a vállalkozásod.
- Emlékeztetők: a jól beállított rendszer által kiküldött emlékeztetőknek köszönhetően sokkal kevesebb a meg nem jelenés aránya.
- Ügyfélélmény: a mai világban sokkal könnyebben foglalnak 2-3 kattintással online az emberek, mintsem telefonon, vagy akár e-mail-ben. Egy naprakész vállalkozással szemben szinte elvárás, hogy rendelkezzen ilyen lehetőséggel.
- Statisztika: a rendszerek által készített statisztika segíthet a stratégiád alakításában: melyek a legnépszerűbb időpontok? honnan érkeznek a foglalások?…
- Kevesebb hibalehetőség: a papír alapú megoldással szemben itt a félreértések esélye jelentősen csökken. Elkerülhetők az elírások, valamint a duplikált foglalások is.
Ha tehát foglaló rendszer beépítésén gondolkodsz érdemes első körben felmérni az igényeidet, hogy egy egyszerűbb foglalórendszerre van szükség, vagy ennél bonyolultabb folyamatot (pl.: termék lefoglalása) kell biztosítani.
A szóba jöhető megoldásokat 3 csoportba tudjuk sorolni.
Online foglaló platformok:
Gyakorlatilag olyan webes szolgáltatások, amelyeket kifejezetten foglalások kezelésére készítettek. Általában gyorsan beüzemelhetők, a legtöbb alapfunkciót tartalmazzák, azonban hátrányuk, hogy korlátozott a személyre–szabhatóságuk, valamint a leggyakrabban havidíjas előfizetéssel működnek.
Meglévő weboldalhoz bővítmények:
Erről akkor beszélhetünk, ha a foglaló rendszer a meglévő weboldaladhoz szükséges. Nagy valószínűséggel találsz hozzá olyan ingyenes, vagy fizetős plugint, ami kielégíti az igényeidet. Ezek legtöbbször könnyen integrálhatók, azonban a konfigurálása több technikai tudást igényelhet, így érdemes mind a választást, mind a beépítés hozzáértőre bízni.
Egyedi fejlesztés:
Abban az esetben, ha speciálisak az igényeid, és a fentiek közül egyik megoldás sem fedi le teljesen az elképzelésedet, akkor egyedi fejlesztés jöhet szóba. Ez esetben a testreszabhatóság maximalizálható, azonban mind az idő mind a költségráfordítás itt a legnagyobb.
Szólj hozzá!