Érdemes magunknak készíteni a keresőoptimalizált tartalmat?

írta

Ágoston Fanni

kategóriák

WordPress

beszélgetés

Szólj hozzá!

Azzal, hogy eljutottál ennek a cikknek az elolvasásához valószínűleg nem idegen számodra a keresőoptimalizáltSEO– tartalom fogalma.

Gyakorlatban olyan anyagokról van szó, amelyek kedvesek a keresőmotorok (pl.: Google, Bing) számára, és azáltal, hogy vonzó, valamint releváns, a találati listákon egyre magasabb helyezést eredményez az oldalunk számára. Így az organikus forgalmunk növekedésnek indulhat.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a keresőoptimalizált tartalom, valamint a SEO szögírás folyamata. Ez a terület – bonyolultságának köszönhetően – sokszor a tapasztaltabb szövegíróknak is nagy odafigyelést igényel.

Az igények növekedésével egyenes arányban természetesen bővült azon vállalkozások köre is, akik SEO szövegírási szolgáltatást, tartalommarketinget kínálnak. Egyből fel is merülhet bennünk a kérdés, hogy érdemes-e magunk próbálkoznunk, vagy jobb, ha erre szakosodott céget bízunk meg a feladattal?

Természetesen a válasz erre sem egyszerű.

Néhány pontban összeszedtük, hogy milyen előnyök és hátrányok kapcsolódnak a 2 opcióhoz:

Keresőoptimalizált tartalom készítése magunknak

Előnyök:
  • Költséghatékonyság – kisebb vállalkozások, startupok számára fontos lehet, hogy ne jelentsen külön kiadást egy esetleges korlátozott költségvetésben.
  • Termék/szolgáltatás ismeret – valószínűleg senki nem ismeri nálad jobban az általad nyújtott szolgáltatásodat, kínált termékedet, így te magad tudod leghitelesebben bemutatni azt.
  • Azonnali reakció – ha valamit módosítani, cserélni szeretnél, vagy esetleg új trendre reagálnál nincs szükség arra, hogy egy ügynökségre várakozz, hiszen ezt azonnal megoldod saját magad.
Hátrányok:
  • Szaktudás hiánya: – fentebb említettük, hogy a keresőoptimalizált tartalom készítés egy igen bonyolult, sőt, folyamatosan változó terület, aminek része többek között a kulcsszókutatás, és a linképítési stratégia is.
  • Időráfordítás – ahhoz, hogy a SEO szövegírás igazán hatékony legyen, megfelelő energiát kell ráfordítani, ami adott esetben elveheti a fókuszt a cégépítéstől.
  • Minőség – egy olyan szakember, akinek fő profilja a keresőoptimalizált szövegírás nyilvánvalóan magasabb minőségben dolgozik. A tartalom mellett figyel a szöveg olvashatóságára és konzerziós erejére is.
keresőoptimalizált tartalom

Keresőoptimalizált tartalom készítése szakértővel

Előnyök:
  • Szakértelem – egy szakember naprakész tudással, valamint nagyobb tapasztalattal rendelkezik, így a legmodernebb és a leginkább bevált eszközökkel dolgozhat.
  • Látható eredmények – a szakértők könnyedebben és gyorsabban képesek jó eredményeket elérni, és növelni az organikus forgalmat.
  • Átfogó stratégia – a legtöbb ügynökség, aki keresőoptimalizált tartalom előállításával foglalkozik, általában átfogó SEO stratégiát dolgoz ki.

Keresőoptimalizált tartalom készítése szakértővel

Hátrányok:
  • Költségesebb – természetesen egy hozzáértő megbízása mindig anyagi ráfordítást igényel, amit nem minden cég engedhet meg magának.
  • Információ hiánya – a terméked, szolgáltatásod te magad ismered a legjobban, így biztosan némi időt fog elvenni az, amíg a SEO szakértő felméri a terepet és képbe kerül.
  • Naprakészség – a folyamatos, napi szintű kommunikáció segíthet az ügyfelek megszerzésében és megtartásában, amit talán mi magunk könnyebben menedzselünk.
Összefoglalva:
  • ha korlátozott a költségvetésed, van némi SEO tudásod, vagy esetleg speciális szolgáltatást nyújtasz, vagy ilyen terméket értékesítesz érdemes magad írni
  • abban az esetben, ha rendelkezel egy tágabb költségvetési kerettel, nincs SEO tudásod és nincs időd a keresőoptimalizált tartalom előállításával foglalkozni, akkor érdemesebb erre megbízni egy szakosodott céget.

Természetesen hibrid megoldásban is érdemes gondolkodni, úgy, hogy a növekedési fázisban magunknak szövegezni, esetleg azt korrekcióztatni, auditáltatni később egy szakértővel, ahogy a költségkeretünk engedi.

Ágoston Fanni

Szabadúszó WordPress programozó, fejlesztéseit több mint 50 országan és többszáz weboldalon használják. Az elmúlt 10 évben vállalkozásokkal, kiadókkal, webshopokkal dolgozott együtt, egyedi weboldalakat épített megadott igények és célok szerint.

Készen állsz a weboldald fejlesztésésre?

Egyedi WordPress weboldalakat építek, amik jól néznek ki és könnyen kezelhetőek.

Beszélgessünk

További cikkek ebben a sorozatban

Érdemes magunknak készíteni a keresőoptimalizált tartalmat?

Néhány pontban összeszedtük annak előnyeit és hátrányait, ha a keresőoptimalizált tartalom készítését szakértőre bízzuk.

Hogyan készíts Custom Post Type-ot WordPress alatt?

Alapó csak három Post Type-ot kapunk a WordPress-ben, de hála a Custom Post Type-nak hála nagyon egyszerűen hozhatunk létre egyedi tartalomtípusokat.

Szólj hozzá!