Sokunkban felmerül, hogy hogyan is működik a weboldal látogatóinak vezetése, de erre nem igazán kapunk megfelelő választ. Ebben a néhány bekezdésben összeszedtük, hogy mire is érdemes figyelni a felhasználói élmény maximalizása érdekében.
Weboldalunkat általában az 2 okból hozzuk létre. Vagy azért, hogy ügyfeleket szerezzünk, vagy pedig a meglévő ügyfeleink tájékoztatására.
Ebből kiindulva elmondhatjuk, hogy egy jól működő oldalnak ekörben 2 alappillére van. Az egyik a megfelelő tartalommal való feltöltés.
Rögtön fel is merülhet a kérdés, hogy milyen a megfelelő tartalom?
A jó tartalom kulcsfontosságú ahhoz, hogy a weboldal sikeres legyen, fontos, hogy ne csupán kitöltsük az üres helyeket, hanem értékteremtő szemszögből közelítsük meg azt.
Néhány gondolat, amit érdemes megfogadni a tartalom elkészítésekor:
- Az első és legfontosabb, hogy releváns legyen:
- illeszkedjen a tartalom a weboldal céljához
- alkalmas legyen arra, hogy megszólítsa a weboldalra érkező látogatókat (látogatók céljainak, problémáinak ismerése, majd ezek lefedése)
- Megbízhatóság
- olyan érték átadása, melytől a látogatóid hasznosnak érzik azt, hogy rátaláltak a weboldaladra
- kizárólag hiteles információkkal dolgozzunk, amely hosszú távon építi a bizalmat
- Valós, pontos, informatív tartalmak
- kiemelten fontos a weboldara érkező látogatók segítése
- csakis naprakész, hiteles tartalmat közöljünk
- Lényegre törő megfogalmazás
- kerüljük a felesleges körmondatokat, fogalmazzunk lényegre törően, úgy, hogy emelett érthető is legyen a mondanivalónk
- ügyeljünk a szövegstruktúrára, kellő térközök hagyásával hosszabban fenntartható a figyelem
- Kulcsszavak használata
- ne feledkezz meg a releváns kulcsszavak kellő mennyiségű használatáról
- a szövegsturktúránál figyelj arra, hogy a címek és leírások megfelelően legyenek kitöltve, könnyítve ezzel a keresőmotorok munkáit

A weboldal második említett alappillére a fenti tartalom megfelelő, felhasználóbarát tálalása, amely alkalmas arra, hogy a látogató – az oldalon történő végig vezetésnek köszönhetően- kellő információhoz jusson, vagy pedig épp az új ügyfeleink között köszönthessük. A navigálásá tehát szintén kulcsfontosságú, elengedhetetlen ahhoz, hogy a jó felhasználói élményt biztosítani tudjuk.
Íme pár tanács, ami segíthet, hogy könnyebb legyen a weboldal látogatóinak vezetése:
- Átláthatóság
- mindig törekedjük az egyszerű, átlátható menü kialakítására, ahol a menüpontok egyértelműek, és nem bonyolítjuk a felhasználó számára kaotikus „al-almenü” rendszerrel
- megfelelő helyre elhelyezett navigációs eszközök, és egy jól felépített kereső szintén segíti célunk elérését
- Címek, alcímek, kivonatok
- figyelemfelkeltő, de ne túl rámenős címeket alkalmazzunk
- ahol lehet néhány gondolatban éljünk a tartalom kivonatolásának lehetőségével, hogy az olyan felhasználót is megragadjuk, akit esetleg elriaszt a hosszabb tartalom
- Reszponzív design alkalmazása
- fontos arra ügyelnünk, hogy minden eszközön (mobil, tablet, asztali, különböző felbontások) jól jelenjenek meg a tartalmaink
- a lehetőségeinkhez mérten optimalizáljuk a betöltési sebességét, hiszen egy hosszan betöltődő weboldalnál a látogató könnyedén érdeklődését veszti
- CTA (Call- to – Action) gombok
- elengedhetetlen, hogy ezek a gombok az adott weboldal szempontjából a legjobb! helyre legyenek elhelyezve
- ezek design-ját tekintve is igyekezzünk felkelteni a felhasználó figyelmét, és megfelelően közölni vele, hogy milyen interakciót várunk el tőle: „Iratkozz fel!”, „Vásárold meg!”, „Értesülj elsőként!”…
- Kapcsolat felvétel
- a weboldal több pontján érdemes elhelyezni a kapcsolatfelvétellel kapcsolatos információkat
- megfontolandó, hogy lehetőséget teremtsünk a látogatóknak arra vonatkozóan, hogy visszajelzést adhassanak a weboldalunkkal kapcsolatos felhasználói élményről – így tanulhatunk az esetleges visszajelzett hiányosságokból
Láthatjuk tehát, hogy a weboldal látogatóinak vezetése nem egyszerű feladat.
Az említett 2 alappillér (megfelelő tartalom és megfelelő tálalása) általunk kifejtett részletei természetesen csak érintőlegesen mutatják be azt, hogy mi mindent tudunk tenni a látogatók élményének javítása érdekében. Ezek megfontolása és a munkánk során történő alkalmazása hosszú távon mindenképp a javunkra válhat. Fontos megjegyeznünk, hogy ez csak egy kis része annak az igen mély és sokösszetevős folyamatnak, amit ügyfeleinkkel hosszú évek kemény munkája során – kölcsönös bizalmat kialakítva- tudunk elnyerni.
Szólj hozzá!