A weboldal látogatóinak vezetése- hogyan csináljuk jól?

írta

Ágoston Fanni

kategóriák

Weboldal készítés

beszélgetés

Szólj hozzá!

Sokunkban felmerül, hogy hogyan is működik a weboldal látogatóinak vezetése, de erre nem igazán kapunk megfelelő választ. Ebben a néhány bekezdésben összeszedtük, hogy mire is érdemes figyelni a felhasználói élmény maximalizása érdekében.

Weboldalunkat általában az 2 okból hozzuk létre. Vagy azért, hogy ügyfeleket szerezzünk, vagy pedig a meglévő ügyfeleink tájékoztatására.

Ebből kiindulva elmondhatjuk, hogy egy jól működő oldalnak ekörben 2 alappillére van.  Az egyik a megfelelő tartalommal való feltöltés.

Rögtön fel is merülhet a kérdés, hogy milyen a megfelelő tartalom?

A jó tartalom kulcsfontosságú ahhoz, hogy a weboldal sikeres legyen, fontos, hogy ne csupán kitöltsük az üres helyeket, hanem értékteremtő szemszögből közelítsük meg azt.

Néhány gondolat, amit érdemes megfogadni a tartalom elkészítésekor:

  1. Az első és legfontosabb, hogy releváns legyen:
  • illeszkedjen a tartalom a weboldal céljához
  • alkalmas legyen arra, hogy megszólítsa a weboldalra érkező látogatókat (látogatók céljainak, problémáinak ismerése, majd ezek lefedése)
  1. Megbízhatóság
  • olyan érték átadása, melytől a látogatóid hasznosnak érzik azt, hogy rátaláltak a weboldaladra
  • kizárólag hiteles információkkal dolgozzunk, amely hosszú távon építi a bizalmat
  1. Valós, pontos, informatív tartalmak
  • kiemelten fontos a weboldara érkező látogatók segítése
  • csakis naprakész, hiteles tartalmat közöljünk
  1. Lényegre törő megfogalmazás
  • kerüljük a felesleges körmondatokat, fogalmazzunk lényegre törően, úgy, hogy emelett érthető is legyen a mondanivalónk
  • ügyeljünk a szövegstruktúrára, kellő térközök hagyásával hosszabban fenntartható a figyelem
  1. Kulcsszavak használata
  • ne feledkezz meg a releváns kulcsszavak kellő mennyiségű használatáról
  • a szövegsturktúránál figyelj arra, hogy a címek és leírások megfelelően legyenek kitöltve, könnyítve ezzel a keresőmotorok munkáit
Szemlélteti a weboldalra érkező látogató vezetését.

A weboldal második említett alappillére a fenti tartalom megfelelő, felhasználóbarát tálalása, amely alkalmas arra, hogy a látogató – az oldalon történő végig vezetésnek köszönhetően- kellő információhoz jusson, vagy pedig épp az új ügyfeleink között köszönthessük. A navigálásá tehát szintén kulcsfontosságú, elengedhetetlen ahhoz, hogy a jó felhasználói élményt biztosítani tudjuk.

Íme pár tanács, ami segíthet, hogy könnyebb legyen a weboldal látogatóinak vezetése:

  1. Átláthatóság
  • mindig törekedjük az egyszerű, átlátható menü kialakítására, ahol a menüpontok egyértelműek, és nem bonyolítjuk a felhasználó számára kaotikus „al-almenü” rendszerrel
  • megfelelő helyre elhelyezett navigációs eszközök, és egy jól felépített kereső szintén segíti célunk elérését
  1. Címek, alcímek, kivonatok
  • figyelemfelkeltő, de ne túl rámenős címeket alkalmazzunk
  • ahol lehet néhány gondolatban éljünk a tartalom kivonatolásának lehetőségével, hogy az olyan felhasználót is megragadjuk, akit esetleg elriaszt a hosszabb tartalom
  1. Reszponzív design alkalmazása
  • fontos arra ügyelnünk, hogy minden eszközön (mobil, tablet, asztali, különböző felbontások) jól jelenjenek meg a tartalmaink
  • a lehetőségeinkhez mérten optimalizáljuk a betöltési sebességét, hiszen egy hosszan betöltődő weboldalnál a látogató könnyedén érdeklődését veszti
  1. CTA (Call- to – Action) gombok
  • elengedhetetlen, hogy ezek a gombok az adott weboldal szempontjából a legjobb! helyre legyenek elhelyezve
  • ezek design-ját tekintve is igyekezzünk felkelteni a felhasználó figyelmét, és megfelelően közölni vele, hogy milyen interakciót várunk el tőle: „Iratkozz fel!”, „Vásárold meg!”, „Értesülj elsőként!”…
  1. Kapcsolat felvétel
  • a weboldal több pontján érdemes elhelyezni a kapcsolatfelvétellel kapcsolatos információkat
  • megfontolandó, hogy lehetőséget teremtsünk a látogatóknak arra vonatkozóan, hogy visszajelzést adhassanak a weboldalunkkal kapcsolatos felhasználói élményről – így tanulhatunk az esetleges visszajelzett hiányosságokból

Láthatjuk tehát, hogy a weboldal látogatóinak vezetése nem egyszerű feladat.
Az említett 2 alappillér (megfelelő tartalom és megfelelő tálalása) általunk kifejtett részletei természetesen csak érintőlegesen mutatják be azt, hogy mi mindent tudunk tenni a látogatók élményének javítása érdekében. Ezek megfontolása és a munkánk során történő alkalmazása hosszú távon mindenképp a javunkra válhat. Fontos megjegyeznünk, hogy ez csak egy kis része annak az igen mély és sokösszetevős folyamatnak, amit ügyfeleinkkel hosszú évek kemény munkája során – kölcsönös bizalmat kialakítva- tudunk elnyerni.

Ágoston Fanni

Szabadúszó WordPress programozó, fejlesztéseit több mint 50 országan és többszáz weboldalon használják. Az elmúlt 10 évben vállalkozásokkal, kiadókkal, webshopokkal dolgozott együtt, egyedi weboldalakat épített megadott igények és célok szerint.

Készen állsz a weboldald fejlesztésésre?

Egyedi WordPress weboldalakat építek, amik jól néznek ki és könnyen kezelhetőek.

Beszélgessünk

További cikkek ebben a sorozatban

A weboldal látogatóinak vezetése- hogyan csináljuk jól?

Néhány tipp ahhoz, hogy a weboldalunk látogatói kellemesebb felhasználói élményben részesülhessenek.

Mi az a CMS tartalomkezelő rendszer, és miért érdemes használnod?

Ismerd meg, mi az a CMS tartalomkezelő rendszer, hogyan működik, és miért lehet előnyös a weboldalad számára. Részletes útmutató kezdőknek és vállalkozóknak.

Szólj hozzá!